به نقل از خبرگزاری شانا، به مناسبت گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابطعمومی، نشست تخصصی و هماندیشی مدیران روابط عمومی صنعت نفت متشکل از شرکتهای بزرگ اکتشاف و تولید و خدمات میادین نفتی کشور برگزار شد. در این نشست که با محوریت بررسی روندهای جهانی ارتباطات در سال ۲۰۲۵ شکل گرفت، سامان قدوسی، مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی وزارت نفت نیز حضور داشت.
در این رویداد، سرفصلهای کلیدی گزارش سالانه ارتباطات (2025 PRWeek Comms Report) مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. موضوعاتی نظیر تحول در استفاده از دادهها و تحلیلها، رویکرد تیمهای ارتباطی به هوش مصنوعی مولد (Generative AI)، اولویتهای برندسازی، مدیریت بحران در فضای جدید رسانهای و همچنین چالشها و موانع پیشروی متخصصان روابط عمومی از جمله مهمترین محورهای گفتگوی مدیران در این نشست بود.
سامان قدوسی، مدیرکل روابطعمومی وزارت نفت در این نشست با اشاره به تفاوتها و اشتراکهای روابط عمومی در صنعت نفت ایران و حوزههای محتلف با روندهای جهانی ارتباطات گفت: «همسو بودن و آگاهی از روندهای جهانی روابط عمومی و ادامهدار بودن این نشستهای تخصصی با هدف همافزایی بین مدیران روابط عمومی صنعت نفت و گاز و خلق ارزش برای صنعت، نویدبخش تغییرات کارآمد و مثبت در صنعت خواهد بود»
در جریان این نشست، گزارشی مدون از بومیسازی اقدامات ارتباطی منطبق با ترندهای سال ۲۰۲۵ جهانی ارائه شد و فرصتی را فراهم کرد تا فعالان این حوزه، موقعیت فعلی ارتباطات در صنعت نفت و گاز ایران را با استانداردهای روز دنیا مقایسه کنند.
در این نشست، علاوه بر سخنگوی وزارت نفت، سهراب عظیمیخواه و علیرضا سلطانی از وزارت نفت و مدیران روابط عمومی اویک (OIEC)، پتروایران و انرژی دانا به عنوان میزبان حضور داشتند و به بیان دیدگاهها، دستاوردها و چالشهای مشترک ارتباطی در اکوسیستم انرژی کشور پرداختند.
ما به سوالات شما پاسخ میدهیم