اولین پادکست انرژی دانا با حضور مجتبی شکوری

دسته بندی :
ارتباطات
موضوع سلامت در انرژی دانا همیشه مهم و حیاتی تلقی شده و سازمان پیوسته در تلاش است تا با ارائه‌ی راهکارها و اجرای اقداماتی در راستای اصلاح و بهبود بهداشت زیستی، اجتماعی و روانی خانواده‌ی انرژی دانا گام بر دارد.
سازمان بهداشت جهانی (WHO) از سال ۱۹۴۶ میلادی برای سلامت تعریف سه بعدی زیستی، روانی و اجتماعی را بیان کرده است؛ اما در بیشتر کشورها دو بعد روانی و اجتماعی سلامت تا حد زیادی به‌وسیله‌ی متولیان سامانه‌ی سلامت نادیده گرفته شده است. از حدود سه دهه‌ی پیش (WHO) نسبت به این بی‌توجهی زیان‌بار هشدار جدی داده و به نقش نزدیک به ۸۵ درصدی عوامل روانی-اجتماعی تاثیرگذار بر سلامت اشاره کرده است.
این‌بار نیز انرژی دانا به مناسبت روز سلامت روان، اقدام به نشر پادکستی با حضور جناب آقای دکتر مجتبی شکوری با محوریت این موضوع نموده است. در این پادکست آقای شکوری با بهره‌گیری از نوشته‌های دکتر جیمز هالیس از مهمترین روان‌شناسان مکتب یونگی از سه نوع شجاعت سخن به میان آورده؛ شجاعت مواجهه با گذشته، شجاعت کناره‌گیری از جامعه و تجربه‌ی انزوا و سکوت و سومین مورد شجاعت پذیرش رنج‌ها و درخواست کمک از دیگران.
شنیدن این پادکست و عملی نمودن آموزه‌های دکتر شکوری در خصوص بهره‌گیری و به کار بردن این سه گانه‌ی شجاعت به طور قطع تاثیری مثبت در سلامت روان و در نهایت داشتن زندگی بهتر و سالم‌تر خواهد داشت.

ما به سوالات شما پاسخ می دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *