تفکر طراحی برای مدیران؛ سرمایه‌گذاری در تصمیم‌گیری مبتکرانه

دسته بندی :
منابع انسانی

ضرورت رویکردهای جدید تصمیم‌سازی، در دنیایی که به سرعت در حال تحول و توسعه است و روش‌های سنتیِ حل مسئله -به‌مرور- کارکرد خود را از دست می‌دهند، غیر قابل انکار است. از این رو، تفکر طراحی روشی‌ست که چهارچوبی ساختاریافته و در عین حال خلاقانه را برای مواجهه با چالش‌های پیچیده پیشِ رو ارائه می‌دهد. همان‌طور که چشم‌انداز کسب‌و‌کار تغییر می‌کند، شرکت‌ها نیاز به تغییر در رویکرد خود نسبت به وظایف، پروژه‌ها و مهم‌‌تر از همه، نیروی کار و منابع انسانی خود را بیش از پیش احساس می‌کنند.

برای اطمینان از همگام شدن با این تغییرات، انرژی دانا اقداماتی پیش‌دستانه (proactive) را به انجام رسانده است تا ابزارهای لازم برای برتری در این محیط پویا را در اختیار مدیران خود قرار دهد. از جمله این اقدامات، ترتیب دادن یک دوره فشرده ۸ ساعته تفکر طراحی برای ۹۰ نفر از مدیران میانی سازمان بوده است. دوره‌ای که با هدف پرداختن به اهداف یادشده در بالا و ارتقای شایستگی‌هایی خاص است ارائه شد؛ خصوصیاتی که بر اساس مدل شایستگی انرژی دانا ارزش تلقی می‌شوند: شایستگی‌هایی با عناوین تفکر نوآورانه و مهارت حل مسئله.

ما در انرژی دانا همواره در پی ایجاد فرهنگ یادگیری مداوم و رشد و نوآوری در تکاپوییم و این تعهد خود را از طریق سرمایه‌گذاری در اقداماتی مانند دوره تفکر طراحی،  با نگاه به توسعه فردی همکاران و -در نتیجه- پیشرفت جمعی سازمان، پیگیری می‌کنیم؛ ما در تلاشیم تا نه‌تنها با سرعت تغییرات هم‌گام شویم بلکه نقش تعیین‌کننده‌ای در شکل‌گیری آینده‌ داشته باشیم.

ما به سوالات شما پاسخ می دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *