رویکرد توسعه پایدار در انرژی دانا: مسیری به سوی موفقیت و تاثیر ماندگار

دسته بندی :
توسعه پایدار

 

رویکرد توسعه پایدار در انرژی دانا: مسیری به سوی موفقیت و تاثیر ماندگار

 

مفهوم “پایداری” بر اساس این اصل ساده استوار است: هر چیزی که برای ادامه حیات و رفاه ما مورد نیاز است، به طور مستقیم یا غیرمستقیم از طبیعت تامین می‌شود. “پایداری”یعنی ایجاد و ثابت نگه داشتن شرایط، به نحوی که برآورده کردن نیازهای نسل‌های کنونی بدون به خطر انداختن نیازهای نسل‌های آینده، در عین حصول اطمینان از تعادل بین رشد اقتصادی، مراقبت از محیط‌زیست و رفاه اجتماعی صورت گیرد. همچنین انسان‌ها و محیط طبیعی هماهنگ با یکدیگر بتوانند به حیات ادامه بدهند، تا نسل‌های کنونی و آتی نیز حفظ و حمایت شوند.

توسعه پایدار نیازهای متنوع همه افراد حال حاضر و جوامع آینده را برآورده می‌کند، سلامتی افراد و همبستگی اجتماعی را بالا می‌برد، و فرصت‌های برابری را ایجاد می‌کند. به طور خلاصه توسعه پیدا کردن راه‌هایی بهتر برای انجام کارهای فعلی و آینده است.

شاید نیاز باشد نحوه کار و زندگی را تغییر دهیم بدون اینکه کیفیت زندگی را پایین آورده باشیم.

 

پایداری” در کسب و کار به چه معناست؟

در تجارت، پایداری به انجام کسب و کار و فعالیت‌های مرتبط، بدون تأثیر منفی بر محیط و جامعه اشاره دارد.

پایداری در کسب و کار به طور کلی به دو دسته اصلی می پردازد:

  • تأثیر کسب‌وکار بر محیط زیست
  • تأثیر کسب‌وکار بر جامعه

یکی از باورها و استراتژی‌های شرکت انرژی دانا توسعه کسب‌‌وکار در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار و تاثیر مثبت بر هر دو حوزه محیط‌زیست و جامعه است. تا بتواند از مسائلی چون تخریب محیط‌زیست، نابرابری و بی‌عدالتی اجتماعی جلوگیری کند.

ما در انرژی دانا، به عنوان یک کسب‌وکار پایدار، طیف گسترده‌ای از عوامل محیطی، اقتصادی و اجتماعی را هنگام تصمیم‌گیری تجاری خود درنظر می‌گیریم.

 

 

 

 

اهمیت پایداری در انرژی دانا

دپارتمان توسعه پایدار و رویکرد توسعه پایدار در انرژی دانا وجود دارد تا:

  • بر محیط‌زیست نظارت کنیم:

صنعت نفت و گاز می‌تواند اثرات زیست محیطی قابل توجهی از جمله انتشار گازهای گلخانه‌ای، مصرف آب و اختلال در زیستگاه داشته باشد. این اثرات بر محیط‌زیست توسط مدیران ارشد انرژی دانا به خوبی شناسایی و درک شده است. دپارتمان توسعه پایدار و رویکرد توسعه پایدار به انرژی دانا کمک می‌کند تا استراتژی‌هایی را برای به حداقل رساندن ردپای زیست‌محیطی خود و ارتقای مدیریت مسئولانه منابع ایجاد و اجرا کنند.

  • برای کاهش اثرات تغییرات اقلیم تلاش می‌کنیم:

صنعت نفت و گاز سهم قابل توجهی در انتشار گازهای گلخانه‌ای دارد. دپارتمان توسعه پایدار انرژی دانا با ارائه استراتژی‌های کاهش انتشارات و مصرف انرژی و منابع در کسب‌وکار و استفاده از منابع انرژی پاک‌تر، گام‌هایی برای مقابله با تغییر اقلیم به عنوان عضو کوچکی از جامعه جهانی برمی‌دارد.

باور قلبی ما در انرژی این است که هر کدام از ما به تنهایی تأثیر گذار‌ترین عامل در نگه‌داشت کره زمین هستیم.

  • مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی به جا آوریم:

شرکت‌های نفت و گاز اغلب در جوامع مختلف فعالیت می‌کنند و فعالیت‌های آن‌ها می‌تواند پیامدهای اجتماعی داشته باشد. با رویکرد توسعه پایدار، شرکت انرژی دانا بیش از پیش درگیر روابط اجتماعی مسئولانه است، از طرح‌های توسعه محلی حمایت می‌کند و به حقوق و رفاه افراد بومی در مناطق عملیاتی  پروژه‌های خود، احترام می‌گذارد.

  • مدیریت ریسک می‌کنیم:

ملاحظات پایداری برای مدیریت ریسک‌های بلندمدت مرتبط با تغییرات آب‌وهوایی و انتظارات اجتماعی بسیار مهم است. انرژی دانا با استفاده از رویکرد توسعه پایدار می‌تواند ارزیابی‌های ریسک را انجام دهد و استراتژی‌های انعطاف‌پذیری را برای محافظت از عملیات آینده شرکت توسعه دهد.

  • با مقررات منطبق می‌شویم:

دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی به طور فزاینده‌ای مقررات سختگیرانه‌ای را بر جنبه‌های زیست‌محیطی و اجتماعی صنعت نفت و گاز وضع می‌کنند. شرکت انرژی دانا اهمیت این قوانین برای دنیای آینده را به خوبی درک کرده است و با داشتن رویکرد توسعه پایدار از این مقررات پیروی کرده تا خطر مسائل محیط‌زیستی، اجتماعی، حقوقی و اعتباری را به حداقل برسانند.

  • نوآوری و کارایی در کسب‌وکار ما یک ارزش است:

شیوه‌های پایدار اغلب نوآوری را هدایت می‌کند و کارایی عملیاتی را تشویق می‌کند. رویکرد توسعه پایدار می‌تواند فناوری‌ها و فرآیندهایی را که استفاده از منابع را بهینه می‌کند، ضایعات را کاهش می‌دهد و پایداری کلی عملیات شرکت را افزایش می‌دهد، کاوش و اجرا کند.

  • دغدغه سرمایه‌گذاران و ذینفعانمان در انرژی دانا یک اصل مهم است: سرمایه گذاران و ذینفعان به طور فزاینده‌ای نگران تأثیرات زیست‌محیطی و اجتماعی سرمایه گذاری‌های خود هستند. دپارتمان توسعه پایدار و این رویکرد در انرژی دانا وجود دارد تا شفافیت، گزارش‌دهی و ارتباط با سرمایه‌گذاران و ذینفعان را افزایش داده و اعتماد و روابط بلندمدت را ارتقا دهد.
  • نامی نیکو و مانا از خود به جا می گذاریم: به جای گذاشتن یک اثر مثبت و ماندگار بر ذی‌نفعان به خصوص مردم محلی در مناطق پروژه‌هایمان، در انرژی دانا از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا نشان دهنده تعهد کسب و کارها به مسئولیت پذیری شرکت است. از دیدگاه مدیران ارشد سازمان، ایجاد اعتماد و حسن نیت با جامعه محلی برای پایداری و موفقیت بلندمدت ضروری و فراتر از تکمیل اهداف است. رویکرد توسعه پایدار در انرژی دانا می‌تواند با تعامل فعال با مردم محلی و تأثیر مثبت آن بر زندگی مردم محلی، یک رابطه سودمند دوجانبه ایجاد کنند که به رفاه کلی جامعه کمک می‌کند و میراث مثبت را مدت‌ها پس از اتمام پروژه به دنبال دارد.
  • محیطی برای شکوفایی استعدادهای کشور ایجاد می‌کنیم: افراد و به خصوص نیروی جوان به طور فزاینده‌ای به سمت شرکت‌هایی جذب می‌شوند که پایداری را در اولویت قرار می‌دهند و تأثیر اجتماعی مثبتی دارند. وجود رویکرد توسعه پایدار در مدیریت انرژی دانا می‌تواند به جذب و حفظ استعدادهای برتر که با ارزش‌ها و چشم‌انداز شرکت همسو هستند کمک کند.
  • می‌خواهیم پایدار و مانا باشیم: ترکیب شیوه‌های پایدار، دوام درازمدت شرکت انرژی دانا را با پرداختن به نگرانی‌های اجتماعی و همسویی با تلاش‌های جهانی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار تضمین می‌کند.

علاوه براین معیارهای زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) اغلب برای تعیین میزان اخلاقی و پایداری یک سازمان استفاده می شود. به گفته مک‌کینزی، شرکت‌هایی که رتبه‌بندی ESG بالایی دارند، هم در میان‌مدت و هم در بلندمدت به طور مداوم از بازار بهتر عمل می‌کنند. در حالی که استراتژی های پایداری ممکن است یک سرمایه گذاری در کوتاه مدت باشد، اما می تواند منجر به مزایای بلندمدت شود.

 

رویکرد توسعه پایدار در انرژی دانا، مسیر ما به سوی موفقیت و تاثیر ماندگار را هموار می‌کند.

 

 

ما به سوالات شما پاسخ می دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *