عملیات سیمان با حجم سه هزار بشکه

دسته بندی :
خدمات چاه

​عملیات سیمانکاری یکی از مهم‌ترین عوامل در فرآیند حفاری چاه‌های نفت و گاز است. ارزش مادی و معنوی یک چاه به‌عنوان سرمایه ملی کشور، تضمین عمر چاه‌، چرخه بهره‌برداری از آن، جلوگیری از وقوع مخاطرات زیست محیطی و انسانی و افزایش طول‌عمر لوله‌های جداری بطور مستقیم با کیفیت اجرای عملیات سیمانکاری صورت گرفته در آن چاه مرتبط می‌باشد.

از همین رو، یکی از دغدغه های اصلی مجریان و کارفرمایان دولتی و خصوصی فعال در حوزه حفاری و توسعه میادین نفتی و گازی کشور، اجرای دقیق و با کیفیت عملیات سیمانکاری می باشد. 
 
در طول فرآیند مهندسی، طراحی، برنامه ریزی و اجرای یک عملیات سیمانکاری، مدیران و کارشناسان کارفرما، سایر پیمانکاران جانبی فعال در پروژه ، تیم فنی و عملیاتی پیمانکار سیمانکاری با همدلی و نظارت دقیق نسبت به اجرای موفقیت آمیز عملیات سیمانکاری اطمینان حاصل می کنند.
 
 
در همین راستا، کسب و کار سیمانکاری و احیاء چاه مفتخر است که اعلام کند در تاریخ ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲ در پروژه اکتشافی و حساس میدان مشترک چنگوله، موفق به اجرای یکی از بزرگترین عملیات‌های سیمانکاری منحصر بفرد در صنعت حفاری کشور گردیده است. این عملیات ویژه با همت بالا و اراده‌آهنین پرسنل عملیاتی این کسب و کار در گرمای طاقت فرسای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد و پمپاژ دوغاب سیمان حفاری با حجمی بالغ بر ۳۰۰۰ بشکه در لوله ۲۰ اینچ جداری با عمق ۲۲۲۰ متر به رکوردی جدید در صنعت حفاری دست یافته است. 
بدیهی است که این مهم، حاصل همکاری و همدلی همه جانبه پرسنل پر تلاش این کسب و کار از مدیریت ارشد سازمان تا پرسنل عملیاتیِ درگیر در عملیات فوق بوده است. چنین دست‌آورد مهمی در صنعت حفاری و بومی کشور، نشانگر بلوغ حرفه‌ای پیمانکاران ایرانی و شرکت انرژی دانا به‌عنوان بازوی اجرائی مورد اعتماد در عرصه حفاری و خدمات جانبی آن می‌باشد. 

برچسب ها :

ما به سوالات شما پاسخ می دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *