اولین بار در ایران در انرژی دانا

دسته بندی :
تجهیزات نفتی
کسب و کار تجهیزات نفتی، کلیه آزمون‌های مرتبط با “Design Validation” تجهیزات شیر ایمنی درون‌چاهی و پکر قابل بازیافت با سطح ارزیابی V3 را برای اولین‌بار در کشور با موفقیت انجام داده است. این آزمون‌ها با حضور نمایندگان شرکت‌های پتروپارس، حفاری‌دانا، بازرسی GL و شرکت مشاور KPE در محل کارخانه تجهیزات نفتی انرژی دانا در تاریخ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ انجام گردید.
 
آزمون‌های تصدیق طراحی تجهیزات درون‌چاهی بر اساس استانداردهای API از جمله مهم‌ترین آزمون‌ها جهت تجاری‌سازی محصولات در بخش بالادستی صنعت نفت و گاز هستند. در این راستا کسب و کار تجهیزات نفتی مفتخر به کسب تاییدیه‌های تصدیق طراحی ۲ تجهیز راهبردی در حوزه تجهیزات درون‌چاهی شامل مجموعه‌های شیرایمنی “Tubing retrievable subsurface safety valve” و توپک تولیدی قابل بازیافت “Production retrievable Packer” از شرکت‌های مهندسی توسعه نفت و پتروپارس گردید.
 
فرآیندهای اجرایی این آزمون‌ها مبتنی بر انجام بیش از ۲۰۰ مرحله آزمون‌های عملکردی هیدرواستاتیک، آزمون‌های نشتی گاز در شرایط مختلف دما و فشار و هم‌چنین اعمال سیکل‌های شبیه‌سازی شده، بارگذاری وارده به تجهیز در چاه می‌باشند. حائز اهمیت است که بسیاری از این آزمون‌ها برای نخستین بار در کشور انجام گردیده است.

ما به سوالات شما پاسخ می دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *