کارخانه تجهیزات نفتی دانا به‌سوی چشم‌اندازی روشن؛ افزایش فروش، توسعه سبد و ارتقا استانداردها

دسته بندی :
تجهیزات نفتی

کسب‌و‌کار تجهیزات نفتی انرژی دانا، گرچه دیرزمانی نیست که ری‌برندیگش را پشت سر می‌گذارد‌، به گواهی آمار و ارقام، دستاوردهای مهمی را در همین بازه زمانی کوتاه رقم زده است. ناگفته پیداست که فرایند تغییر ویژند، نه‌تنها با تغییر اسم که با تغییر در راه‌و‌رسم کسب‌و‌کار همراه است؛ این‌گونه تغییرات، زمانی نسبتاً طولانی را برای هماهنگی ساختار پیشین با ماموریت و چشم‌انداز جدید نیاز دارد؛ زمانی که به همت پرسنل خبره و پرتلاش و مدیریت دلسوز و آگاه کارخانه تجهیزات نفتی دانا، به حداقل ممکن رسیده است.

نتیجه این تلاش‌های شبانه‌روزی را در سه‌زمینه مختلف می‌توان مشاهده کرد؛ نخست افزایش فروش. بدیهی‌ست اولین ماموریت یک بنگاه اقتصادی تامین منابع مالی‌ست؛ منابعی که نه‌تنها مخارج مجموعه را پاسخ دهند که توسعه‌ و پیشرفت آن را تضمین کند. در همین‌ راستا،‌ فروش کارخانه در پایان سال 1401 (کمتر از 6 ماه از ری‌برندینگ) به حدود 4 برابر سال گذشته خود رسید و در پی آن، با توجه به رویه موجود، فروشی با افزایش چندین برابری را -پیشاپیش- برای سال جاری، نوید می‌دهد.

در کنار فروش، توسعه سبد محصول کارخانه تجهیزات نفتی انرژی دانا، در کانون توجه بوده است؛ در زمینه توسعه تجهیزات رشته‌های تکمیلی چاه (Completion) می‌توان به تولید پکرهای دایمی (Permanent Packer) با فشار کاری 10.000 پی‌اس‌آی، پکر‌های قابل بازیافت (Retrievable Packer)،‌ پکرهای دوگانه،‌ شیرهای ایمنی TRSV و همین‌طور لاینر هنگر (Liner Hanger) -با سطح استاندارد کیفی بالا- اشاره داشت؛ در مورد اخیر، تولید هنگر چرخشی نیز، به‌منظور دست‌یابی به سیمان‌کاری یک‌دست در چاه‌ها، در دستور کار مجموعه قرار گرفته است.

در نهایت و از جهاتی با اهمیت بیشتر، باید از اخذ گواهی‌نامه‌های استاندارد برای تجهیزات مختلف، مطابق با معیارهای موسسه API، یاد کرد؛ از آن جمله است دست‌یابی به دیزاین ولیدیشن (Design Validation) سطح V3 برای شیر ایمنی TRSV و پکر قابل بازیافت و همچنین سطح V1-Q1-F1 برای تجهیز Side Pocket Mandrel (SPM). با این‌حال، شاید مهمترین دستاورد در این میان، موفقیت در آزمون صحه‌گذاری طراحی در سطح V0 برای پکر دائمی باشد که برای نخستین‌بار در کشور، شرکتی نائل به اخذ آن شده است؛ تستی با پیچیده‌ترین و سخت‌گیرانه‌ترین معیارها که تست‌بنچ (تجهیزات تست) آن توسط متخصصان توانمند کارخانه، طراحی و ساخته شده است.

همان‌گونه که هویداست،‌ کارخانه تجهیزات نفتی دانا نمادی‌ست از تلاشی ماندگار و باوری بی‌خلل. حفظ منابع انسانی ارزشمند در کنار جذب متخصصان و تکنسین‌های خبره و تلاشگر،‌ برنامه‌ریزی برای توسعه محصولات جدید و کسب استانداردهای بین‌المللی برای سایر تجهیزات صنعت نفت و دورخیز برای فروشی به‌مراتب بیشتر، چشم‌اندازی روشن را پیش روی کارخانه و -به تبع آن- شرکت انرژی دانا قرار داده است؛ افقی درخشان که نتیجه هم‌افزایی کلیه تلاشگران و باورمندان به مفهوم دانایی‌ست؛ مفهومی که مقدمه توانایی‌ست.

 

 

برچسب ها :

ما به سوالات شما پاسخ می دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *