نیروگاه خورشیدی کورده لارستان

دسته بندی :
سرمایه‌گذاری

این نیروگاه با ظرفیت 10 مگاوات DC و حدود 8.25 مگاوات AC واقع در کنار روستای کورده 20 کیلومتری شهرستان لارستان، در حال حاضر برق حدود 2000 خانوار را تامین و به‌عنوان یک منبع تامین انرژی پراکنده از اواخر تیرماه 1398 به صورت فعال در منطقه می‌باشد.

این نیروگاه با مشارکت سرمایه‌گذاری شرکت انرژی دانا در زمینی به مساحت 20 هکتار مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

 این مجموعه با استفاده از 30 هزار پنل خورشیدی 325 وات کریستالی شرکت risen  و 66 اینورتر   kw 125 در حال بهره‌برداری می‌باشد. انرژی تولیدی توسط این نیروگاه با استفاده از کابل‌های تولید داخلی ABHAR و همچنین توسط 5 ترانسفورماتور شرکت ایران ترانسفو به ظرفیت KVA2000 (V600/KV20) به خط انتقال تزریق می‌گردد.

 

از مزیت این منبع تولید پراکنده می‌توان به استفاده از رله‌ها و تجهیزات حفاظتی با درجه حساسیت بالا اشاره کرد به‌طوری که در مواقع حساس به نیروگاه و یا شبکه بالا دستی آسیب و خسارتی وارد نشود و هچنین  انرژی برق را با کم‌ترین تغییر در فرکانس و کم‌ترین هارمونیک و اعوجاج ممکن در اختیار مصرف کننده قرار گیرد. کوتاه بودن خط انتقال آن تا پست برق (800متر) سبب می شود که انرژی با تلفات بسیار کم در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد.

در شرایط مساعدآب و هوایی، نیروگاه به حداکثر ظرفیت تولید خود می‌رسد که توسط کارشناسان تعمیرات و بهره‌بردار حاضر در سایت سعی بر بهره برداری 100 در 100 تولید می‌باشند.

با بهره‌برداری از این نیروگاه مشکلات قطعی و نوسانات برق منطقه در فصول گرم سال کاسته شده است و باعث تقویت برق فشار متوسط پست کورده شده و مشکلات عدیده ای را در پست برق کاهش داده است.

در ساخت این نیروگاه تلاش شده است که کم‌ترین آسیب به محیط زیست وارد شود. با بهره‌برداری این نیروگاه ظرفیت اشتعال مستقیم برای 10 نفر و اشتغال غیر مستقیم برای 40 نفر فراهم شده است.

برچسب ها :

ما به سوالات شما پاسخ می دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *