پروژه حفاری میدان آزادگان جنوبی

دسته بندی :
عملیات حفاری

پروژه حفاری کلید در دست (EPD) آزادگان جنوبی به هدف حفاری و تکمیل 10 حلقه چاه جدید در میدان آزادگان جنوبی در 100 کیلومتری اهواز، مرز ایران و عراق از نیمه دوم سال 1400 به کمک بهره‌گیری از 3 دستگاه دکل حفاری ملکی شرکت آغاز گردید.

پروژه مذکور، به عنوان بخشی از طرح توسعه میدان آزادگان جنوبی تحت کارفرمایی شرکت پتروپارس جهت تحویل به شرکت مهندسی و توسعه نفت تعریف گردیده و تا کنون با توجه به روند عملیات و مطالعات مخزنی صورت گرفته شش حلقه چاه حفاری گردیده، تعمیر و تکمیل سه حلقه چاه به پایان انجامیده و امید است حفاری آخرین چاه ظرف مدت سه ماه آینده انجام و چاه های تحت تعهد به کارفرما تحویل گردد.

نظر به ماهیت EPD  پروژه، تلاش تیم پروژه شرکت حفاری دانا بر انجام دقیق مهندسی کالا و عملیات، تامین به موقع کالا و بهره گیری از بهترین خدمات حفاری جهت اتمام کار به صورت on-time و on-budget  به همراه کسب رضایت حداکثری ذی نفعان بوده است و تا کنون با ثبت پیشرفت 93 درصدی به اهداف پروژه نایل شدیم.

تولید 4،500 بشکه‌ای از یک حلقه چاه میدان پس از عملیات موفقیت آمیز تکمیل و زنده سازی آن، بهره گیری از حداکثر توان ساخت داخل و ثبت حداقل انتظار و خرابی خدمات حفاری در طول پروژه از افتخارات بدست آمده سازمان بوده است که در مدت حدود هزار دکل-روز پروژه با ثبت حفاری بیش از 25 کیلومتر تا کنون به ثمر نشسته است.

نقطه قوت کلیدی دیگر این پروژه، زمینه‌سازی بهره‌برداری از رشته تکمیلی ساخت کسب و کار تجهیزات نفتی انرژی دانا، به همت نظارت یکپارچه و همراه سازی تیم کارفرما و بازرسان شخص ثالث بوده که در نهایت منجر به اخذ مجوز استفاده از اولین رشته تکمیلی قابل بازیابی (Retrievable Packer with Tubing Retrievable SSV Completion Assembly) ساخت شرکت انرژی دانا در چاه تعمیراتی این میدان گردید.

از دیگر ویژگی‌های بارز این پروژه تعامل سازنده با کارفرما و به صفر رساندن زمان تحویل گرفتن کالا از کارفرما می‌باشد که با توجه به شرایط کنونی تامین کالاهای حفاری کمک شایانی به پیشبرد اهداف پروژه کرده است. از دیگر ویژگی‌های پروژه آزادگان جنوبی این است که تا کنون توانسته است در جهت یکپارچه سازی خدمات حفاری مورد استفاده پروژه از خدمات سیمان، مته و سیالات حفاری شرکت انرژی دانا استفاده کند و با استفاده از ظرفیت‌های سازمان، برون‌سپاری خدمات را به حداقل ممکن برساند.

از چالش‌های اصلی پروژه، پیشبرد عملیات حفاری و مهندسی چاه‌ها با توجه به هم‌زمانی حفاری سه دکل حفاری در پروژه و لزوم تامین به موقع کالا و فراخوان خدمات فنی مورد نیاز هر چاه بوده است که با بهره‌گیری از توانمندی‌های شرکت و تعامل سازنده کارفرما محقق گردید.

برچسب ها :

ما به سوالات شما پاسخ می دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *