پایان موفقیت‌آمیز عملیات تعمیر و تکمیل 7 حلقه چاه در میدان پایدار غرب

دسته بندی :
عملیات حفاری
دومین پروژه تعمیر و تکمیل چاه‌های میدان پایدار غرب در قالب قرارداد IPC با شرکت روسی ZN-Vostok به همت همکاران در کسب و کارعملیات حفاری، ماه گذشته با موفقیت انجام پذیرفت وچاه‌های مذکور به کارفرما تحویل گردید.
این پروژه تعمیراتی که به هدف ازدیاد برداشت از میدان و راندن پمپ درون‌چاهی تعریف و کسب و کارعملیات حفاری در مناقصه آن برنده گردید، از اوایل سال جاری آغاز و اولین دستگاه حفاری خشکی تیرماه 1399 شروع به فعالیت نمود. 
خوشبختانه با تکیه بر سوابق پروژه مشابه قبلی تیم پایدار غرب به مدیریت آقای مهندس نوروزپور و تیم فعال و حرفه‌ای ایشان، انجام پروژه از مرحله مطالعات و تهیه برنامه‌ دقیق عملیاتی تا اجرا، نظارت و تحویل دهی هفت حلقه چاه، در بازه زمانی کمتر از 10 ماه انجام پذیرفت و در خاتمه، چاه شماره 29 پایدار غرب با راندن و آزمایش موفق پمپ درون چاهی به عنوان آخرین چاه به کارفرمای روسی و شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) تحویل گردید.
شایان ذکر است فعالیت هم‌زمان سه دستگاه دکل حفاری خشکی، کمبود شرکت‌های خدمات فنی برای انجام عملیات هم‌زمان، محدودیت‌های لجستیکی منطقه عملیاتی (نقطه صفر مرزی ایران و عراق)، عواقب ناشی از همه گیری Covid-19 و مهمتر از همه وقایع غیرقابل پیش بینی زمین‌شناسی و مشکلات تعمیر چاه‌های قدیمی میدان از جمله مهم‌ترین چالش‌های این فاز از پروژه محسوب می گردد. 
علیرغم این موارد به همت تیم پروژه (خانم‌ها و آقایان: انصاری، رزازیان، فصاحت، نوروزپور، شیرزاد، گشنیزجانی و میرعباسی) و به خصوص حمیت، دانش و دلسوزی آقای مهندس شمس اسحقی مدیر عملیات این پروژه و تیم نظارتی و روسای منطقه در صف، ایشان موفق گردیدند علاوه بر تکمیل تعهدات قراردادی خود با کم‌ترین زمان انتظار، رکورد تازه‌ای برای زمان تکمیل چاه‌ها به ثبت برسانند که علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه‌ها، موجب رضایت‌مندی حداکثر کارفرما گردید.
شایسته است این موفقیت را پیش از همه به تیم حرفه‌ای پایدار غرب و در ادامه  کسب و کارعملیات حفاری، واحد دکل‌داری، و سایر واحدهای پشتیبان از جمله تیم  مهندسی، پشتیبانی و تعمیرات، بازرگانی، ایمنی و سایر واحدها تبریک عرض نماییم. بدون شک کسب این موفقیت بدون حمایت‌های مدیریت ارشد جناب آقای مهندس نامی و هم‌چنین همکاری‌های صمیمانه کسب و کار E&P جناب آقای محدث و دکتر منصوری میسر نمی‌گردید.
به این مناسبت روز گذشته مراسمی برگزار و این موفقیت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جشن گرفته شد.
به امید موفقیت‌های بیشتر مجموعه تلاشگر و متخصص پایدار غرب و ادامه همکاری ایشان در تکمیل و توسعه چاه‌های این میدان.
 

ما به سوالات شما پاسخ می دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *