بستان آباد

دسته بندی :
خدمات ژئوفیزیکی

اولین پروژه غیرلرزه‌ای مستقل گرانی‌سنجی و مغناطیس‌سنجی کسب و کار ژئوفیزیک ​

گرانی‌سنجی و مغناطیس‌سنجی از اصلی ترین روش‌های اکتشافی ژئوفیزیکی است که با توجه به سرعت بالا و هزینه کمتر نسبت به لرزه‌نگاری، در اکتشاف‌های بزرگ مقیاس به عنوان راه اصلی و روش‌های پایه‌ای قبل از مطالعات لرزه‌ای استفاده می‌شوند.
کسب و کار ژئوفیزیک به عنوان بزرگترین خدمات دهنده صنعت ژئوفیزیکِ اکتشافی در ایران، به زودی پروژه گرانی‌سنجی و مغناطیس‌سنجی “بستان‌آباد” را به کارفرمایی “مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت” آغاز خواهد کرد. مناقصه این پروژه در سال 1398 انجام شد.
پروژه بستان‌آباد دومین پروژه غیرلرزه‏ای و اولین پروژه غیرلرزه‌ای مستقل ما می‌باشد که به مساحت 4500 کیلومتر مربع و طی 5 ماه در استان آذربایجان شرقی، با هداف زیر انجام خواهد گرفت:
• بررسی تاقدیس‌های مدفون
• رصد گسل‌های موجود
• بررسی حوضه رسوبی و به دست آوردن عمق تقریبی پی سنگ 
 
با توجه به اهمیت این روش‌ها در صنعت نفت، با تکیه بر توانمندی‌های فنی‌مان در آینده نزدیک شاهد حضور پررنگ‌تر در این زمینه خواهیم بود. به‌ علاوه با توجه به کاربرد گسترده این روش‌ها در اکتشافات غیر نفتی نظیر مطالعات معدنی، در حال برنامه‌ریزی جهت توسعه بازار در صنایع غیر نفتی و گسترش محدوده کارفرمایان به خارج از صنعت نفت نیز هستیم.
خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای اولین بار در ایران این پروژه با به‌روزترین تجهیزات موجود در دنیا انجام خواهد شد.

ما به سوالات شما پاسخ می دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *