به آب روی همت، خاک را زر می‌توان کردن

دسته بندی :
خدمات ژئوفیزیکی

​این بار شاهد حضور مستقل انرژی دانا برای اولین بار و در اولین مرحله لرزه‌نگاری در شمال غربی ایران بوده‌ایم. بستان آباد از جمله عملیات‌های غیر‌لرزه‌ای​ می‌باشد که در مرحله برداشت گرانی‌سنجی در آذر‌ ماه 1399 آغاز و اواخر اردیبهشت ماه 1400 به پایان رسیده است. این پروژه در محدوده آذربایجان شرقی، حد فاصل تبریز تا سراب و بستان آباد تا هریس به وسعت 4500 کیلومتر مربع قرار داشته است. شهر سراب از جمله سردترین شهر‌های استان آذربایجان شرقی می‌باشد که دمای هوا در زمان انجام پروژه گاهاً تا 32 درجه زیر صفر هم می‌رسد. با توجه به وجود برف و یخ‌بندان و همچنین اقلیم خاص و کوهستانی پروژه‌ی بستان آباد، تهیه نوع خاص تجهیزات، لباس‌ها و چکمه‌های ضد آب، جزء دغدغه‌های این تیم عملیاتی به سرپرستی جناب آقای مهندس اخلاق پسند بوده است.

از آنجایی که در منطقه آذربایجان شرقی برای اولین بار انجام پروژهایی از این قبیل صورت گرفته بود، جذب نیروی انسانی و حتی تامین خودرو در روز‌هایی که دمای هوا باعث یخ زدگی موتور اتومبیل‌ها می‌شد از جمله مشکلات اصلی این گروه سخت‌کوش اکتشافی بوده است. در طی زمان پروژه، یک محدوده ۲۵ درصدی نیز به محدوده پروژه اضافه گشت که در طی ۲۳ روز، ۵6۰۰ نقطه اصلی و در حدود 400 نقطه تکرار برداشت شد.​
از کلیه نیرو‌های عملیاتی پروژه بستان‌آباد و به خصوص جناب مهندس برآبادی، مدیر محترم پروژه که با چابکی در عمل و تصمیم‌گیری در مدت زمان کم و مشخص شده این پروژه را با موفقیت به پایان رسانده‌اند، تشکر می‌نماییم. 
 

ما به سوالات شما پاسخ می دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *