توسعه پایدار، ایمنی و سلامت

دسته بندی :
توسعه پایدار

آگاه هستیم که استقرار برنامه جامع برای ایمنی و سلامت در محیط کار با کاهش خسارات ناشی از خطرات آسیب به افراد و تجهیزات به ارتقای کیفیت کار و تولید کمک می­کند، به همین دلیل و در راستای اهداف توسعه پایدار اقدامات بسیاری در مسائل مرتبط با ایمنی در شرکت انرژی دانا صورت گرفته است که به شرح زیر می‌باشند:

یکی از آن‌ها مدیریت عوامل زیان‌آور در محیط کار مانند ارتعاش، سر و صدا، روشنایی، فیوم‌های شیمیایی و … می‌باشد که جهت بررسی آن­ها به صورت سالانه در تمام کسب و کارها، پایگاه­ها و مناطق عملیاتی انجام می­شود. در صورتی که عامل زیان‌آور برای همکاران در نقطه­ای از ایستگاه کاری محل کار بالاتر از حد مجاز شناسایی شود بلافاصله با ایجاد کنترل‌های مهندسی و رفع عامل زیان‌آور بهبود وضعیت حاصل می‌شود.

معاینات طب کار دوره­ای به صورت سالانه با رعایت استانداردهای تعیین شده وزارت بهداشت و همچنین اضافه کردن موارد بیشتر کنترل سلامتی برای رفاه حال همکاران به صورت سالانه انجام می­شود. گزارش­ها پس از دریافت بررسی شده و آماری جهت اطلاع از وضعیت سلامت همکاران به صورت کلی به‌دست می­آید که متناسب با آن فعالیت‌های ارتقا سلامتی پیشنهاد و اجرا می­شوند.

یکی از مهم­ترین وظایف ما اطمینان از استاندارد بودن محیط کار از نظر ایمنی است که گواهینامه­های مرتبط با آن­ها مانند بازرسی فنی جرثقیل و لیفتراک، تایید صلاحیت ایمنی، تایید سیستم اطفا و اعلام حریق و گواهینامه سیستم ارتینگ از مراجع ذی‌صلاح دریافت می­شوند. همچنین اتاق سرور در ساختمان مرکزی مجهز به سیستم اعلان حریق و سیستم اطفا گازی FM 200 می‌باشد.

در ابتدا و در هنگام ورود افراد، شناخت مسائل ایمنی با عنوان HSE Induction پیرامون موضوعات مرتبط با انواع شرایط اضطراری، نحوه گزارش وضعیت ناایمن و استفاده لوازم حفاظت فردی و … مرتبط با همان پایگاه، آموزش­های مرتبط داده می‌شود.

آموزش­های ایمنی برای همکاران به صورت روزانه و با عنوان TBM در رابطه با موضوعات ایمنی روزمره و مسائلی مانند نحوه استفاده صحیح از جعبه کمک­های اولیه برگزار می­شود.

برای استفاده از تجهیزات و به خصوص تجهیزات با ریسک بالا مانند تجهیزات فرزکاری ، دانش و مهارت فرد بسیار مهم است و گذراندن آموزش­های ایمنی در استفاده از تجهیزات، تایید کننده صلاحیت تخصص همکار برای کار ایشان می­باشد که حائز اهمیت بالایی است و دوره­های آموزشی تخصصی به همین دلیل برای همکاران برگزار می­شود.

همگان می‌دانیم داشتن صلاحیت در انرژی دانا از روش­های مدیریت HSE در زمینه پیشگیری از حوادث ناشی از کار است.

برای داشتن محیط با کیفیت و ایمنی بالای کاری به صورت روزانه انبارها، مکان­های با ریسک بالا، تجهیزات، سیستم ارتینگ، کنترل حریق، حفاظ‌ها و… بازدید و بررسی می‌شوند که درصورت داشتن دارای نقص،‌ بلافاصله کنترل عملیات تا رفع عدم انطباق و ایجاد محیط کار پایدار صورت می­گیرد.

برچسب ها :

ما به سوالات شما پاسخ می دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *