اوتیسم و تابلوهایی از قیر و نفت

دسته بندی :
توسعه پایدار
انجمن اوتسیم ایران، تشکل غیرانتفاعی، آموزشی، حمایتی و توان‌بخشی و آگاه‌سازی ویژه طیف اختلال اوتیسم در ایران است که در سال 1392 تاسیس شده است.
 
27 امین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز تهران، با حضور این انجمن حال و هوای متفاوتی پیدا کرد. طی این نمایشگاه هرروزه تابلوهایی با استفاده از قیر و نفت، نقاشی و به نفع انجمن اتیسم ایران به فروش گذاشته می‌شد. در روز نخست نمایشگاه اولین تابلو از این رویداد، توسط شرکت انرژی دانا در راستای باور قلبی ما به تعهد و مسئولیت اجتماعی که یکی از ارکان توسعه پایدار می‌باشد توسط آقای محمد ایروانی مدیر عامل مجموعه انرژی دانا به مبلغ 250 میلیون تومان خریداری شد.
 
اختلال طیف اوتیسم یا Autism Spectrum Disorder (ASD) اختلالی رشدی است که در 3 سال اول زندگی بروز می‌کند و تمام عمر با فرد می‌ماند. این بیماری می‌تواند چالش‌های اجتماعی، ارتباطی و رفتاری قابل توجهی در فرد ایجاد کند. اصولا چیزی در چهره، صورت و ظاهر افراد دارای اوتیسم وجود ندارد که آن‌ها را از سایر افراد متمایز کند، اما افراد دارای اوتیسم ممکن است به شیوه‌هایی متفاوت از سایر افراد ارتباط برقرار کنند، فکر کنند و یاد بگیرند. توانایی‌های یادگیری، تفکر و حل مشکلات افراد دارای اوتیسم می‌تواند از استعدادهای درخشان تا چالش‌های شدید متفاوت باشد.
 

 

بر اساس گزارش‌ها در آمریکا در سال  ۲۰۲۳، میزان شیوع این اختلال بر اساس جنسیت ۴۳ پسر به ۱۱ دختر در میان هر ۱۰۰۰ تولد است. در حدود۳۷٪ از این کودکان دارای ناتوانی ذهنی، ۲۳٪ دارای هوش‌بهری مرزی و ۳۸٪ دارای هوش‌بهری میانگین و بالاتر هستند. این آمار گفته‌های قبلی را که کودکان و افراد دارای اتیسم را نا‌توان و یا کم‌توان معرفی می‌کرد را مردود می‌کند.

ما به سوالات شما پاسخ می دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *