مسیری به سوی انرژی پاک و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای

دسته بندی :
توسعه پایدار

شرکت انرژی دانا به منظور توسعه سبد طرح‌های خود در حوزه تولید انرژی، حمایت از افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در ترکیب انرژی کلی ایران و ارائه خدمات انرژی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور، پس از مطالعات امکان‌سنجی فنی و اقتصادی و توسعه‌ای نیروگاه‌های تجدیدپذیر (بادی و خورشیدی)، اولین گام جدی و موفق خود را با مشارکت در سرمایه‌گذاری نیروگاه خورشیدی کورده به مبلغ 3 میلیون یورو رقم زد. در عین حال این سرمایه‌گذاری، اهداف توسعه پایدار سازمان را در راستای داشتن یک کسب‌وکار سبز و پایدار تحقق می‌بخشد.

 این نیروگاه خورشیدی به ظرفیت MW 10  مگاوات در 26‌ام تیرماه 1398 با همکاری شرکت انرژی دانا و گروه “GEP ” شریک خارجی توسعه‌دهنده و نوآور بین‌المللی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، به شبکه برق سراسری ایران متصل و مورد بهره‌برداری صنعتی قرار گرفت. برق تولیدی این نیروگاه طی مدت بیست سال مطابق با قرارداد خرید تضمینی برق تجدیدپذیر (PPA) با وزارت نیرو ایران، به فروش خواهد رسید.

نیروگاه خورشیدی در زمینی به مساحت 20 هکتار و در نزدیکی روستای کورده واقع در شهرستان لار (استان فارس)، احداث شده است. سازه‌ها و ماژول‌های فتوولتائیک (PV) مساحت 15 هکتاری را به خود اختصاص داده‌اند. در این نیروگاه بیش از 30،000 پنل خورشیدی 325 واتی ساخته و نصب شده است و برق تولیدی توسط 66 دستگاه اینورتر، از جریان مستقیم (DC) به جریان متناوب (AC) تبدیل و به شبکه برق سراسری متصل می‌شود.

توان تولید روزانه این نیروگاه به طور میانگین حدودMWh/ Day 50  مگاوات ساعت و در نتیجه تولید سالانه این نیروگاه تقریبا GWh/Year 18 است. که با در نظر گرفتن تولید  g CO2/ KWh658 به ازای تولید یک کیلووات ساعت برق در نیروگاه‌های ایران با استفاده از گازطبیعی، تولید سالانه این نیروگاه از انتشار 12 هزار و 300 تن کربن دی اکسید در سال جلوگیری می‌کند.

به منظور افزایش راندمان نیروگاه، گرد و خاک روی سطح پنل‌ها به‌وسیله پاک‌کننده‌های رباتیک تمیز می‌شوند.

این سرمایه‌گذاری نقطه عطف قابل توجهی است که توسط دانا انرژی به دست آمده است، و به باور ریشه‌دار ما مبنی بر قدرت‌بخشی به کشورها به شیوه‌ای پایدار و در عین حال افزایش تنوع انرژی برای بهبود امنیت انرژی و همچنین ارائه ارزش‌های بلندمدت به جوامع، دست یافته است.

انرژی خورشیدی به عنوان یک منبع انرژی پاک، قابل اعتماد و پایدار، مزایای بی‌شماری را ارائه می‌دهد که به داشتن زندگی سالم‌تر و راحت‌تر برای همه مردم در سرتاسر جهان که از اهداف توسعه پایدار است، کمک می‌کند. علاوه بر این، انرژی خورشیدی با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای نظارت بر محیط زیست را ارتقا می‌دهد و به مقابله با تغییرات اقلیم کمک می‌کند. استفاده از انرژی خورشیدی نه تنها راحتی شخصی ما را افزایش می دهد، بلکه به آینده‌ای سالم‌تر و پایدارتر کمک می‌کند.

 

برچسب ها :

ما به سوالات شما پاسخ می دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *