تشکیل گروه سبز به‌مناسبت روز جهانی محیط زیست

دسته بندی :
توسعه پایدار

امسال در روزهای پایانی خرداد ماه، مقارن با هفته محیط زیست، به‌مناسبت پاسداشت روز جهانی محیط زیست، با هماهنگی اداره محیط زیست و اداره منابع طبیعی شهرستان هفتکل در راستای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان، شرکت انرژی دانا اقدام به تشکیل گروه سبز کرد. این گروه به‌عنوان نمادی از عشق به طبیعت و تعهد به آینده‌ای پاک‌تر، متشکل از پرسنل واحد QHSE ناحیه و تعدادی از پرسنل کارگری گروه رکوردینگ است. این تیم، با در اختیار گرفتن سه دستگاه خودرو پیکاپ و همراهی و حمایت گرم مسئولان اداره محیط زیست شهرستان هفتکل، به پاکسازی مساحتی حدود بیست هکتار از اراضی منابع طبیعی پیرامون شهرستان هفتکل پرداخت.

این اراضی که در مجاورت جاده اصلی هفتکل به رامهرمز و اهواز قرار دارد و بخشی از پروژه لرزه‌نگاری سه‌بعدی هفتکل-نفت سفید است، از هرگونه زباله و پلاستیک پاکسازی شد. در این عملیات، زباله‌های جمع‌آوری‌شده به قسمت بازیافت شهرداری هفتکل تحویل داده شد، تا گامی مؤثر در جهت حفظ محیط زیست برداشته شود.

این اقدام که با قلبی سرشار از عشق به زمین انجام شد، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی شهرستان هفتکل و صفحه اینستاگرامی اداره محیط زیست شهرستان هفتکل داشت. پاکسازی طبیعت و جنگل‌های اطراف جایگاه زباله شهری هفتکل از زباله‌ها، به‌ویژه کیسه‌های پلاستیکی، انجام شد.

محلی که روزگاری تفرج‌گاه مردم هفتکل در فصول خنک سال بود، به دلیل تخلیه زباله‌های شهری تخریب شده بود. هرچند با این اقدام بخشی از آلودگی محل مرتفع شد، اما وجود جایگاه زباله در نزدیکی محل ، همچنان طبیعت را تهدید می‌کند و نیازمند راه‌حلی پایدار است.

در پایان باید گفت، پاکسازی محیط زیست از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا به‌طور مستقیم بر سلامت و کیفیت زندگی انسان‌ها و سایر موجودات زنده تاثیر می‌گذارد. زباله‌های پراکنده و پلاستیک‌ها نه‌تنها زیبایی طبیعی را خراب می‌کنند، بلکه می‌توانند به آب‌ها، خاک‌ها و هوا آسیب برسانند. این آلودگی‌ها می‌توانند به زنجیره غذایی نفوذ و به سلامت عمومی آسیب وارد کنند. از دیگر سو، پاکسازی محیط زیست به حفظ تنوع زیستی کمک می‌کند و مانع از نابودی زیستگاه‌های طبیعی می‌شود. اقدامات پاکسازی نماد تعهد به حفظ زمین و نشان‌دهنده مسئولیت ما در قبال محیط زیست است.

این اقدام نمادین نیز، تلنگری به همه ما برای کاهش مصرف پلاستیک و حفاظت از محیط زیست است. امید که مسئولین، به ویژه شهرداری، به ایجاد جایگاهی استاندارد برای دفن زباله‌ها اقدام کنند تا این قوی زیبا نمیرد!

 

#پایدار بمانیم

ما به سوالات شما پاسخ می دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *